کارگروه تجارت الکترونیک

کارگروه تجارت الکترونیک

کارگروه تجارت الکترونیکی مسئول تجزیه و تحلیل چارچوب قانونی و نظارتی تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک) در ایران، شناسایی زمینه‌هایی که این چارچوب می‌تواند بهبود یابد و توسعه استراتژی‌هایی برای حمایت از رشد تجارت الکترونیک در کشور خواهد بود.

این گروه وضعیت کنونی تجارت الکترونیک در ایران، از جمله چالش‌های پیش روی کسب‌وکارهای آنلاین فعال در کشور، روندهای نوظهور در استفاده از اینترنت و استقبال از بسترهای پرداخت الکترونیکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

کارگروه تجارت الکترونیک درک جامعی از چارچوب قانونی و نظارتی تجارت الکترونیک در ایران ایجاد خواهد کرد و مناطقی را که چارچوب فعلی فاقد وضوح است یا موانعی برای رشد صنعت ایجاد می‌کند، شناسایی می‌کند. آنها توصیه هایی را برای توسعه سیاست ها و رویکردهای نظارتی ارائه می دهند که ضمن حمایت از مشارکت کنندگان، مصرف کنندگان و منافع اجتماعی-اقتصادی کشور، رشد تجارت الکترونیک را تشویق می کند.

این گروه اثربخشی سیاست‌ها و مقرراتی را که بر ثبت پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی، حریم خصوصی داده‌ها، امنیت تراکنش آنلاین، کنترل‌های صادرات و حل اختلاف جایگزین حاکم است، ارزیابی خواهد کرد.

کارگروه تجارت الکترونیک همچنین تجزیه و تحلیل می کند که چگونه تجارت الکترونیک می تواند از رشد سایر بخش های اقتصاد ایران مانند کشاورزی، خرده فروشی و تولید حمایت کند و بازارها و فرصت های جدیدی ایجاد کند.

اعضای گروه از نزدیک با سیاست گذاران سازمان های دولتی، شرکت های تجارت الکترونیک و سایر ذینفعان همکاری خواهند کرد تا مزایای تجارت الکترونیک را برای گسترش فرصت های تجاری، افزایش دسترسی مصرف کنندگان به کالاها و خدمات، و تشویق ورود صادرکنندگان جدید و تشویق کنند. ارائه دهندگان خدمات.

کارگروه تجارت الکترونیک شامل کارشناسان تجارت الکترونیک، حقوق، فناوری، اقتصاد، امور مالی و بازاریابی خواهد بود. توصیه های آنها بهبود تجارت الکترونیک ایران و ایجاد انگیزه برای رشد و در عین حال تقویت توسعه پایدار در این بخش است.